خط ویژه : 77200111-021

دوربین دستگاه های خودپرداز

دوربین دستگاه های خودپرداز

بر اساس گزارش انجمن تراکنش های ایمن تعداد حملات فیزیکی به دستگاه های خودپرداز 27 درصد و میزان پول سرقت شده از این طریق 16 درصد افزایش یافته است.

تحلیل موردی نشان میدهد که بانک‌ها علیرغم برخورداری از تمامی ابزارهای لازم، از عملکرد کامل خود برای پیشگیری از جرایم استفاده نکرده‌اند. به عنوان مثال، بانک‌ها فقط برای دریافت اطلاعات تراکنش‌ها به ویدئوی نظارت بر دستگاه‌های خودپرداز روی آوردند، هرچند که مزایای بسیار بیشتری را ارائه می‌دهد. راه‌حل‌های مدرن نظارت تصویری سطح پایه حفاظت از دستگاه‌ها را افزایش می‌دهند، حفاظت فعال ATM را فراهم می‌کنند، دسترسی به ویدیو را هنگام حل اختلافات ساده می‌کنند و عملکرد با مقادیر زیادی از داده‌های تراکنش را بهینه می‌کنند.

 

دوربین دستگاه های خودپرداز

بانک باید یک اتصال شبکه قابل اعتماد با کیفیت بالا و یک سرور اختصاصی برای ذخیره داده ها و رویه های کنترل دسترسی دقیق برای تحقق همه این عملکردها داشته باشد.

این یک واقعیت در زندگی امروزی است که مشتریان بانک ها برای دسترسی 24 ساعته به پول نقد خود به دستگاه های خودپرداز متکی هستند، حتی زمانی که شعب بسته هستند. اما این ماشین‌ها می‌توانند اهداف آسانی برای سارقان باشند، زیرا معمولاً بدون پرسنل هستند و اغلب در معرض دید قرار می‌گیرند. 

برخی از این جنایات شامل آسیب رساندن به دستگاه های خودپرداز توسط مواد منفجره است. مظنونان با استفاده از یک دستگاه انفجاری به یک دستگاه خودپرداز واقع در نمای بیرونی یک فروشگاه رفاه نفوذ کردند. هر دو دستگاه خودپرداز و فروشگاه آسیب دیدند و مبلغ نامعلومی برداشت شد. خوشبختانه به کسی آسیبی نرسید. با این حال، اغلب در این موارد مظنونین دستگیر نمی شوند و دستگاه های خودپرداز غیرقابل تعمیر آسیب می بینند.با افزایش جرایم خودپردازها، بهبود امنیت بانک ها از همیشه مهمتر است. نظارت تصویری می تواند کمک کند.

اگر می‌خواهید بهترین دوربین مداربسته باکیفیت عالی را بشناسید از این مقاله دیدن کنید.

پاسخ به حملات با دوربین دستگاه های خودپرداز

پاسخ به حملات با دوربین دستگاه های خودپرداز

سیستم های نظارتی مدرن قادر به گزارش حوادث در زمان واقعی هستند. اگر مهاجمان بخواهند فردی را مجبور کنند، سرویس امنیتی بانک یک اعلان هشدار و فیلم رویداد دریافت می کند و می تواند بلافاصله پاسخ دهد. توجه داشته باشید که برای تحقق این عملکرد باید سنسورهای هشدار ویژه روی دوربین دستگاه های خودپرداز نصب شود.

سیستم را می توان به گونه ای پیکربندی کرد که اعلان های هشدار به تلفن همراه را بیاید. علاوه بر این، می‌توان سناریویی را در زمانی که هر گونه تأثیر غیرقانونی روی دستگاه خودپرداز رخ می‌دهد تنظیم کرد. سناریوی شما می تواند درهای فضایی را که ماشین پول نقد در آن قرار دارد ببندد، سیگنالی به پلیس ارسال کند و دستگاه را خاموش کند.

هنگامی که کسی دوربین دستگاه های خودپرداز را پوشش می دهد، سیستم نظارت تصویری یک اعلان به بانک ارسال می کند. افسر می تواند دستگاه خودپرداز را خاموش کند تا مجرمان نتوانند اطلاعات را کپی کنند یا هر بدافزاری را روی رایانه خودپرداز نصب کنند.

بنابراین دوربین دستگاه های خودپرداز مدرن می توانند هم از حملات فیزیکی و هم از طیف وسیعی از حملات منطقه ای محافظت کنند. دستگاه‌های مختلف ضد لغزش خودپرداز و فن‌آوری‌هایی مانند ژنراتورهای نویز سفید را می‌توان به عنوان ابزار اضافی پیشگیری نصب کرد. این ابزارها انتقال داده ها را از نوار مغناطیسی و کارت خوان ها به مهاجمان متوقف می کنند. این یک عنصر ضروری از امنیت فیزیکی خودپرداز است که برای محافظت از داده های کارت بانکی کاربر و جلوگیری از حملات استفاده می شود.

امنیت داده با دوربین دستگاه های خودپرداز

راه حل های امنیتی ویدیویی به ارتباط تراکنش با عکس یا ویدیو کمک می کند. دوربین دستگاه های خودپرداز در حین تراکنش هر اتفاقی را که در مقابل خود می افتد ثبت می کند.

تمام عکس ها یا فیلم های ضبط شده در دستگاه خودپرداز ذخیره می شوند، بنابراین کارکنان بانک باید برای دریافت این اطلاعات به دستگاه های خودپرداز دسترسی فیزیکی داشته باشند. در صورت اختلاف باید به دستگاه خودپرداز مراجعه کرده و پرونده ها را کپی کرده و به اداره امنیتی بیاورند. این باعث افزایش زمان واکنش به حادثه می شود و اگر بانک نیاز به پردازش اطلاعات از چندین دستگاه خودپرداز داشته باشد، زمان به نسبت تعداد پایانه ها افزایش می یابد.

مشکلی که وجود دارد این است  که داده ها ممکن است در طول تعمیر و نگهداری دستگاه حذف شوند.در صورت سرقت تمام داده های ثبت شده از بین می رود. حتی اگر دوربین چهره مجرمان را تشخیص دهد، این کمکی به پلیس نخواهد کرد. متاسفانه در این مورد، شواهد ویدیویی و همچنین پول در دست مزاحمان خواهد ماند.نظارت تصویری جامع مشکل ذخیره سازی داده ها را حل می کند. سیستم مدیریت متمرکز به بانک ها این امکان را می دهد که اطلاعات را از تمام دستگاه های خودپرداز خود جمع آوری کرده و در یک سرور بانکی که به خوبی محافظت شده است ذخیره کنند. داده ها را می توان برای مدت طولانی روی سرور ذخیره کرد. در برخی کشورها این مدت توسط قانون تنظیم می شود.

دسترسی به عکس و فیلم تراکنش ها با دوربین دستگاه های خودپرداز

دسترسی به عکس و فیلم تراکنش ها با دوربین دستگاه های خودپرداز

عکس ها و فیلم های جمع آوری شده از تمام دستگاه های خودپرداز در یک سرور ذخیره می شوند. بانک می تواند به راحتی اطلاعات لازم در مورد هر تراکنش را با پارامترهای مختلف (شماره کارت، تاریخ تراکنش، رویداد یا زنگ) جستجو کند. این سیستم اطلاعات را از تمام دستگاه های شبکه ترمینال جمع آوری می کند، بنابراین شما می توانید در کل ناوگان خودپرداز خود جستجو کنید. این امر زمان پاسخگویی به اختلافات را کاهش می دهد و نیاز به تلاش کمتری از سوی بانک برای حل آنها دارد.

تشخیص چهره با دوربین دستگاه های خودپرداز

دوربین دستگاه های خودپرداز مدرن عملکرد تشخیص چهره را ارائه می دهند. تعیین می کند که آیا واقعاً در طول تراکنش کسی در مقابل دستگاه وجود دارد یا خیر و اگر چهره تشخیص داده نشود دستگاه خودپرداز پول نقد را پرداخت نمی کند. این امر خطر برخی اقدامات متقلبانه را کاهش می دهد.

تشخیص چهره گام بعدی در راه حل مدرن نظارت تصویری است. می تواند یک راه کامل برای مجوز دادن به کاربران  خودپرداز، پرسنل خدمات و افسران استفاده شود. همچنین چهره کاربر را با تراکنش آنها پیوند می دهد، بنابراین بانک ها می توانند تمام تراکنش هایی را که افراد خاصی در آن دخیل بوده اند، پیدا کنند.

مطالعه بیشتر: استفاده دوربین در مراکز تجاری

 

دوربین دستگاه های خودپرداز به شما در مورد فعالیت مشکوک هشدار می دهد

ادغام دوربین‌های امنیتی و ضبط‌کننده‌های ویدئوی شبکه با نرم‌افزار کاربردی هوشمند می‌تواند به بررسی جرم کمک کند. ادغام بیشتر با ابزاری که اعلان‌های بی‌درنگ را ارائه می‌دهد، مانند ابزار ارتباط هشدار شبکه ‌که می‌تواند به شناسایی و به سرعت به شما در مورد فعالیت‌های مشکوک هشدار دهد.

به عنوان مثال، با سیستمی که ویدئوی نظارتی را با داده‌های تراکنش‌های خودپرداز و تجزیه و تحلیل ادغام می‌کند، امکان دریافت هشدار درباره تراکنش‌های مشکوک در ماشین‌های بانکی وجود دارد. این سیستم می‌تواند به سرعت تراکنش‌ها را مرتب کند تا فعالیت‌های نامنظم را پیدا کند، مثلاً یک شخص چندین تراکنش را با استفاده از کارت‌های مختلف انجام می‌دهد (یک نشانه احتمالی کلاهبرداری)، یا شخصی که بدون انجام تراکنش در اطراف دستگاه خودپرداز پرسه می‌زند. با هشدارهای خودکار می توانید به سرعت پرسنل امنیتی را برای بررسی به محل اعزام کنید.

با دوربین دستگاه های خودپرداز سانل تصاویر به شما کمک می کنند

دوربین دستگاه های خودپرداز سانل ویدیوهای نظارتی فوق العاده واضحی را ضبط می کند.در حالی که حذف کلی حوادث جنایت، کلاهبرداری یا خرابکاری برای بانک ها غیرممکن است، تصاویر واضح از دوربین دستگاه های خودپرداز که به طور خاص برای دستگاه طراحی شده است می تواند به حل این اتفاقات کمک کند. از آنجایی که بسیاری از دستگاه‌های خودپرداز در فضای باز قرار دارند، دوربین‌ سانل طراحی شده است که در شرایط نوری چالش‌برانگیز فیلم‌هایی با کیفیت بالا ضبط می کند.دوربینی با محدوده دینامیکی بالا و همپوشانی دیجیتال به رفع این مشکل کمک می کند. بهترین بخش‌های نوردهی مجزا را در هر فریم ترکیب می‌کند تا واضح‌ترین، رنگارنگ‌ترین و روشن‌ترین تصاویر را ارائه دهد.

دوربین دستگاه های خودپرداز ویدیو با شرایط نوری شدید را سازگار می‌کند تا تصاویری شفاف را تضمین کند. این در شرایطی است که چهره مشتری می‌تواند با نور خورشید یا تابش انعکاسی از ساختمان‌ها در پس‌زمینه روشن شود، بسیار مهم است.

یکی دیگر از جنبه های ثبت تصاویر با کیفیت بالا، انتخاب دوربین دستگاه های خودپرداز سانل است که به درستی در محیط منحصر به فرد یک دستگاه بانکی قرار می گیرد. یک دوربین مخفی جمع و جور که تصاویر مگاپیکسلی واضح را در فاصله نزدیک از داخل دستگاه خودپرداز ارائه می دهد. به دنبال ویژگی‌هایی مانند براکت‌های نصبی باشید که به‌طور خاص برای شما طراحی شده است تا از جابجایی دوربین در طول زمان جلوگیری کند. برخی از ارائه دهندگان حتی براکت نصب سفارشی را ارائه می دهند که برای برنامه خاص شما طراحی شده است.

دوربین دستگاه های خودپرداز وفاداری مشتری را تقویت می کند

دستگاه های خودپرداز که با نظارت تصویری محافظت می شوند، حس ایمنی را به مشتریان القا می کنند.

مشتریان می دانند که استفاده از دستگاه های خودپرداز واقع در مناطق خاص یا در زمان های خاص می تواند خطر آفرین باشد، حتی اگر از اقدامات ایمنی اولیه پیروی کنند. دانستن اینکه شعبه دارای دوربین دستگاه های خودپرداز نصب شده در خود هستند، می تواند احساس امنیت را در اختیار مشتریان قرار دهد.

به طور مشابه، اگر یک دستگاه خودپرداز خراب شود یا در وضعیت نامناسبی قرار گیرد، مشتری به احتمال زیاد از استفاده از آن اجتناب می کند. دستگاه های خودپرداز محافظت شده می توانند حس اعتماد را به مشتریان القا کنند و در نهایت آنها را به ادامه استفاده از آن شعبه سوق دهند.

ایمنی تنها عنصری نیست که در وفاداری مشتری نقش دارد  شهرت بانک نیز همینطور است. توجه رسانه‌ها به جرایم، کلاهبرداری یا خرابکاری دستگاه خودپرداز می‌تواند اعتماد مشتری را کاهش دهد و می‌تواند او را به جستجوی گزینه‌های جایگزین ترغیب کند. نصب دوربین دستگاه های خودپرداز سانل که برای ماشین های بانکی ساخته شده است می تواند به جلوگیری از چنین حوادثی کمک کند و در نتیجه وفاداری مشتری را تقویت کند.

نتیجه گیری

برای اینکه همیشه خیالتان راحت باشد از هر سرقتی می توانید به آوابصیر اعتماد کنید.شرکت آوابصیر ارائه دهنده انواع دوربین مداربسته سانل می باشد که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش نیز می باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت تماس بگیرید.

 

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn