خط ویژه : 77200111-021

اتصال دوربین مداربسته به آیفون تصویری

اتصال دوربین مداربسته به آیفون تصویری چگونه است؟

شما می‌توانید تصاویر دوربین مداربسته را از طریق آیفون تصویری مشاهده کنید. این مطلب آموزشی را تا انتها دنبال کنید تا با نحوه نصب دوربین مداربسته به آیفون تصویری آشنا شوید. مشاهده فضای بیرونی ساختمان از طریق آیفون، امکان جذابی است که به راحتی در دسترس شماست. نصب دوربین دوم برای آیفون تصویری از طریق اتصال دوربین مداربسته به آیفون امکان‌پذیر است. نوع دوربین و آیفونی که برای این کار مناسب است را در بخش تجهیزات مورد نیاز خواهید یافت. در ادامه، روش نصب به صورت تصویری و مرحله به مرحله توضیح داده شده است.

 

مراحل نصب دوربین مداربسته به آیفون به همراه تجهیزات مورد نیاز

– آیفون تصویری

– دوربین مداربسته آنالوگ

– آداپتور دوربین

نکته مهم در تجهیزات، این است که مانیتور آیفون باید قابلیت اتصال به دوربین را داشته باشد. در بخش سوکت‌های پشت مانیتور آیفون، ممکن است سوکت‌های متفاوتی مانند P1، P2، CCTV و Intercom وجود داشته باشد. با اتصال کابل به سوکت مناسب و اتصال آن به دوربین، به راحتی می‌توانید آن را به آیفون تصویری متصل کنید.

برخی از مانیتورها نیز چندین جای سوکت ندارند اما قابلیت اتصال به دو پنل را دارند. با این نوع آیفون نیز می‌توانید تصاویر دوربین مداربسته را مشاهده کنید. در این حالت، یک سوکت برای پنل دربازکن و سوکت دیگر برای دوربین مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، دوربین مداربسته‌ای که برای نصب به آیفون تصویری استفاده می‌شود باید از نوع آنالوگ باشد. روش نصب دوربین مداربسته به آیفون تصویری در هر دو مدل آیفون در ادامه توضیح داده شده است.

 برای آگاهی و خرید انواع دوربین مداربسته باکیفیت حتما روی لینک بزنید.

نصب دوربین در آیفون مدل اول

نصب دوربین دوم آیفون تصویری زمانی که مانیتور سوکت دوربین دارد در این حالت، کار بسیار ساده است. کافیست یک سر کابل کواکسیال را به صورت زیر به سوکت متصل کنید.

اگر از سوکت 4 سیم استفاده می‌کنید، دو سیم برای یک دوربین و دو سیم دیگر برای دوربین دوم قابل استفاده است. برای بستن سیم‌ها، حتماً راهنمای سیم‌بندی آیفون را مطالعه کنید تا رنگ‌بندی سیم‌ها را اشتباه نکنید. در این مثال، رنگ زرد برای تصویر و رنگ مشکی برای GND یا زمین است؛ جفت سیم دوم قرمز برای تصویر و نارنجی برای زمین است. بنابراین، قرمز یا زرد را به مغزی کابل کواکسیال متصل کرده و نارنجی یا مشکی را به بدنه کابل (شیلد کابل کواکسیال) وصل کنید. برای پوشش و عایقبندی اتصال، از وارنیش حرارتی استفاده شود.

سر دیگر کابل کواکسیال را به فیش BNC مجهز کرده و به دوربین مداربسته متصل کنید. آداپتور دوربین را نیز برای تغذیه به آن وصل کنید. سر دیگر کابل کواکسیال که سوکت زده شده را به جاسوکت CCTV پشت مانیتور متصل کنید. کار تمام است و شما می‌توانید تصاویر دوربین را از طریق آیفون مشاهده کنید. این مدل از مانیتورها معمولاً به صورت لمسی هستند و در منوها، منوی دوربین نیز دارند. با انتخاب منوی دوربین، تصاویر دیده خواهد شد. توجه کنید که به این روش، تنها تصاویر به صورت زنده مشاهده می‌شوند و ضبطی اتفاق نمی‌افتد.

نحوه صحیح اتصال دوربین مداربسته به آیفون تصویری

توصیه می کنم برای مطالعه ی بیشتر حتما به مقاله ی لنز موتورایز چیست سر بزنید.

نصب دوربین در آیفون مدل دوم

نصب دوربین دوم آیفون تصویری زمانی که فقط دو جای سوکت دارد در این مدل که سوکت مختص دوربین مداربسته وجود ندارد، باید سیم‌بندی به درستی انجام شود. اگر از سوکت 5 سیم استفاده می‌کنید:

 

– رنگ قهوه‌ای: انتقال تصویر

– رنگ قرمز: ولتاژ مثبت از مانیتور به پنل زنگ

– رنگ نارنجی: ولتاژ منفی

– رنگ زرد: انتقال صدای رفت و برگشت

– رنگ سفید: انتقال زنگ

 

سیم‌کشی آیفون انجام می‌شود. سیم دوربین مداربسته برای اتصال به مانیتور باید به سوکت مجهز شود. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، یک پنل به سوکت اول (سمت چپ) متصل شده است. به جای پنل دوم، ما دوربین مداربسته آنالوگ را به آیفون متصل می‌کنیم. دو سیم که برای تصویر و منفی است باید به ترتیب به مغزی کابل کواکسیال و بدنه آن متصل شوند. سپس سر دیگر کابل کواکسیال را که فیش BNC به آن نصب شده است، به دوربین مداربسته وصل می‌کنیم. جامپر آیفون را نیز باید متصل کنید. برای روشن شدن دوربین نیاز به منبع تغذیه دارید که بهترین راه‌کار استفاده از آداپتور مناسب دوربین مداربسته است؛ البته استفاده از تغذیه آیفون نیز ممکن است که چندان توصیه نمی‌شود. کار نصب تمام شد. با فشردن دکمه اول که تصویر آدمک دارد، می‌توانید تصویر دوربین مداربسته متصل به آیفون را مشاهده کنید. اگر مجدداً این دکمه را بزنید، تصویر پنل روی مانیتور قابل مشاهده خواهد بود.

Connecting CCTV camera to iPhone video

مزایای اتصال دوربین مداربسته به آیفون تصویری

  • افزایش امنیت: امکان مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته از طریق آیفون تصویری به شما این امکان را می‌دهد که نظارت بیشتری بر محیط خانه یا محل کار خود داشته باشید.
  • سهولت دسترسی: با استفاده از آیفون تصویری، می‌توانید به راحتی و در هر زمان تصاویر دوربین‌ها را مشاهده کنید بدون اینکه نیاز به دستگاه‌های اضافی داشته باشید.
  • اطلاع‌رسانی سریع: برخی آیفون‌های تصویری دارای قابلیت ارسال نوتیفیکیشن هستند که در صورت تشخیص حرکت یا رویدادهای خاص، به شما اطلاع می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

مطالب پر طرفدار

فهرست مطالب