خط ویژه : 77200111-021

بهترین دوربین شیکه سال 2022

بهترین دوربین شبکه سال 2024

در این مقاله قصد داریم که در رابطه با بهترین دوربین شبکه سال 2024 صحبت کنیم، که این دوربین چه ویژگی هایی باید داشته باشد و در هنگام خرید آن به چه نکاتی باید دقت کنیم.

در دنیایی که همه تحت نظر هستند، جایی که ما دائماً توسط انواع دوربین ها احاطه شده ایم، دوربین های شبکه یکی از بهترین ابزارها برای محافظت از خانه یا کسب و کار شما هستند. اتصال مستقیم آنها به اینترنت به شما این امکان را می دهند که در هر زمان و هرمکان، در یک لحظه به محتوای آنها دسترسی داشته باشید. در حال حاضر دو نوع اصلی دوربین شبکه وجود دارد: مدل هایی برای استفاده در فضای داخلی و آن هایی که برای استفاده در فضای باز استفاده می شوند. با این حال، زمانی که قصد خرید دوربین شبکه خود را دارید، معیارهای بسیاری دیگر نیز وارد می شوند.

دوربین شبکه چیست و چگونه کار می کند؟

بهترین دوربین شبکه سال 2024، به شما امکان ضبط و ارسال ویدئو و صدا را از طریق اینترنت می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید فیلم‌ها را به صورت زنده از هر کجای دنیا مشاهده کنید. این دوربین‌ها نیز مانند رایانه‌ها، آدرس IP مخصوص به خود را دارند که به آنها اجازه می‌دهد به طور مستقل به شبکه متصل شوند.

انواع دوربین های شبکه کدامند؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، مهم ترین معیار برای طبقه بندی دوربین های شبکه، مکانی است که برای آن طراحی شده اند. ما می توانیم دو نوع اصلی را معرفی کنیم: مدل های بیرونی و داخلی.

دوربین های فضای باز: معمولاً ثابت هستند. از آنجایی که برای استفاده در فضای باز طراحی شده اند، مقاوم و ضد آب هستند. آنها گران تر از دیگران هستند.

دوربین های داخلی: معمولاً به شکل گنبد یا لامپ هستند. اکثر آنها بسیار مقرون به صرفه تر هستند.

مقایسه انواع دوربین تحت شبکه

مقایسه انواع دوربین تحت شبکه

همان طور که گفته شد دوربین های تحت شبکه به واسطه تنوع بالایی که دارند، برای کاربران خود انتخاب های زیادی فراهم کرده اند، تا هر کسی پس از مقایسه انواع دوربین تحت شبکه، متناسب با نیاز و کسب و کار خود، مدل مناسب را انتخاب و خریداری کند.ظاهر، ساختار و قابلیت و توانایی های دوربین های مدار بسته با یکدیگر متفاوت هستند.به سبب تنوعی که در بین دوربین های مدار بسته تحت شبکه وجود دارد، مصرف کنندگان به راحتی می توانند توسط مقایسه انواع دوربین تحت شبکه مدلی متناسب با نیاز خود انتخاب کنند.سانل برند معتبر دوربین مدار بسته با تولید انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه این امکان را برای شما فراهم می کند.

دوربین های مدار بسته تحت شبکه بولت (Bullet camera):

در مقایسه انواع دوربین تحت شبکه می بینید که این دوربین ها مخروطی شکل هستند و دارای رویه ای به شکل تفنگی هستند.این نوع از دوربین ها دارای قابلیت دید در شب هستند که کاملاً مناسب برای نصب در مکان های تاریک هستند تا تصاویر را با کیفیت مطلوب و واضح به ثبت برسانند.همچنین ثبت تصاویر در فواصل دور از دیگر ویژگی های این دوربین است.با توجه به مقایسه انواع دوربین تحت شبکه، دوربین بولت قابلیت گردش ندارد و دارای لنزی ثابت است.از این نوع دوربین برای ثبت تصویر از یک مکان ثابت استفاده می کنند.دوربین بولت این خاصیت را دارد که با استفاده از یک پوشش به صورت ضد آب درآید که برای استفاده در فضای باز مناسب باشد.این دوربین به واسطه ی محفظه ی فلزی که دارد مناسب استفاده در هر نوع و شرایط محیطی و آب و هوایی است.به هنگام مقایسه انواع دوربین تحت شبکه باید به اندازه فاصله کانونی لنز توجه داشته باشید، چرا که هر چه مقدار فاصله کانونی لنز بیشتر باشد، زاویه دید کم تر و فاصله بیش تر است و هر چه میزان فاصله ی کانونی کمتر باشد زاویه دید بیشتر و فاصله کم تر است.به طور خلاصه دوربین مدار بسته بولت مزایایی هم چون نصب آسان، ضد آب بودن، قابلیت دید در شب و برد بیشتر دارد، همچنین قابل استفاده در فضای داخلی و خارجی نیز می باشد.

دوربین مدار بسته تحت شبکه دام (Dome camera):

مدل دیگر دوربین مدار بسته تحت شبکه، دوربین دام است.از این نوع دوربین ها بیشتر در اماکن اداری و مسکونی مسقف و محیط های بسته استفاده می شود.در مقایسه انواع دوربین تحت شبکه، این نوع دوربین شکلی گنبدی رو به پایین دارد.دوربین دام کیفیتی متوسط دارد و به سبب قیمت مناسبی که دارد دارای کاربردی گسترده است.سارقان نمی توانند قابلیت تشخیص دید اصلی دوربین را داشته باشند، چرا که شکل یک پارچه و پوشش ۳۶۰ درجه ای که دوربین دام دارد از مهم ترین ویژگی های آن است.دوربین مدار بسته دام بر خلاف دوربین مدار بسته بولت، قابلیت چرخش دارد و می تواند توسط اپراتور کنترل شود.لنز هایی که در این دوربین ها استفاده می شوند معمولاً Wide با فاصله کانونی کوچک 3.6 یا 4 میلیمتر هستند.در بعضی از مدل های دوربین دام، میکروفن و اسپیکر داخلی بر روی دوربین وجود دارد که برای ضبط صدا و یا عمل پیجینگ استفاده می شوند.به هنگام مقایسه انواع دوربین تحت شبکه دقت داشته باشید که اگر قصد دارید دوربین را بر روی سقف نصب کنید، دوربین دام را می توانید به راحتی در جهات مختلف به شکل دستی و یا اتوماتیک بگردانید.پلاستیک و فلز از جمله متریال هایی هستند که برای ساخت بدنه دوربین از آنها استفاده می شود.قابلیت دید در شب، مقاومت در برابر خرابکاری، در معرض دید نبودن، مقاومت در برابر گرد و خاک، قابلیت چرخش دوربین و زاویه دید گسترده از ویژگی های مهم دوربین دام است.هم چنین به واسطه ضد آب بودن، به راحتی می توان در فضای بیرونی از آن استفاده کرد.

دوربین مدار بسته دام و بولت چه تفاوت هایی دارند؟

 

توضیحاتی راجع به دوربین های مدار بسته بولت و دام مشاهده کردید، حال به مقایسه انواع دوربین تحت شبکه و تفاوت این دو نوع دوربین می پردازیم تا عملکرد آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

چرخش لنز: دوربین های دام دارای قابلیت چرخش هستند، اما لنز کوچکی دارند و نمی توانند فواصل زیادی را پوشش دهند.در مقابل دوربین های مدار بسته بولت لنز های بزرگ تری دارند و می توانند فواصل بیشتری را پوشش دهند، اما لنز آن ها ثابت است.

دید در شب: دوربین های بولت و دام در این ویژگی تفاوت چندانی ندارند.هر دوی آن ها شامل LED قرمز هستند که موجب می شود دوربین ها در شرایط کم نور نیز به راحتی کار کنند.اما به طور کل دوربین دام کمی ضعیف تر است، اما برای رفع این نقطه ضعف میتوان یک پروژکتور مادون قرمز در نزدیکی آن قرار داد.

تشخیص چهره: دوربین به محض این که چهره ای که برای آن تعریف شده را رویت کند، آن را تشخیص می دهد و شما را مطلع می کند.

قدرت انتقال تصاویر: می توانید با اتصال به اینترنت و اپلیکیشن مربوطه، توسط گوشی همراه، لپ تاپ و یا کامپیوتر به تصاویر زنده دوربین دسترسی پیدا کنید.

تعقیب سوژه: تعقیب سوژه جزو قابلیت های جدیدی است که به دوربین های هوشمند اضافه شده است.این ویژگی در دوربین هایی که قابلیت چرخش دارند قابل استفاده است.به راحتی می توانید با استفاده از این ویژگی سوژه و یا فرد مورد نظر خود را تعقیب و ردیابی کنید.

مقایسه انواع دوربین تحت شبکه

مزایا و معایب دوربین های شبکه

در انتخاب بهترین دوربین شبکه سال 2024، مزایا و معایب مختلفی وجود دارد. این دستگاه ها طیف گسترده ای از مزایای را دارند. اول از همه، آنها می توانند مستقیماً به اینترنت متصل شوند. علاوه بر این، نصب و پیکربندی دوربین های شبکه بسیار ساده تر از سیستم های نظارت مدار بسته است.

پس از نصب و پیکربندی دوربین شبکه خود، می‌توانید ویدیوی آن را در زمان واقعی از هر نقطه در سراسر جهان تماشا کنید. اکثریت قریب به اتفاق اکنون برنامه هایی را برای کنترل آنها از طریق تلفن هوشمند ارائه می دهند. مزایا و معایب:

مزایا:

  • آنها می توانند به طور مستقل به شبکه ها متصل شوند.
  • شما می توانید ویدیو را در زمان واقعی از هر نقطه در جهان تماشا کنید.
  • نصب و پیکربندی آنها بسیار ساده تر از سیستم های دوربین مدار بسته است.
  • بسیاری از آنها شامل برنامه هایی برای کنترل آنها از طریق تلفن همراه شما هستند.

معایب:

  • مدل های ثابت نیاز به نصب دارند.

برای اطلاع از تعرفه ی دوربین های شبکه، به صفحه ی اختصاصی قیمت دوربین شبکه مراجعه فرمایید

بهترین دوربین شبکه سال 2022

معیارهای خرید بهترین دوربین شبکه سال 2024

اگر به طور جدی به دنبال خرید بهترین دوربین شبکه سال 2024 برای خانه یا محل کار خود هستید، یک سری عوامل ضروری وجود دارند که ابتدا باید آن ها را تحلیل کنید. ما می‌خواهیم کل این فرآیند را برای شما آسان‌تر کنیم، بنابراین آن معیارهای کلیدی را در بخش زیر شرح داده‌ایم. امیدواریم این به شما در انتخاب مدل مناسب با بهترین قیمت ممکن کمک کند.

  • کاربری که قرار است استفاده شود، در نظر گرفته شود.
  • کیفیت تصویر
  • قابلیت اتصال و سازگاری
  • فضای ذخیره سازی
  • ویژگی های اضافی

موارد استفاده:

نحوه ی استفاده از دوربین شبکه طبیعتاً اولین سؤالی است که باید به آن پاسخ دهید. برای مراقبت از کودک یا نظارت بر دسترسی به یک ساختمان صنعتی بزرگ به دستگاه مشابهی نیاز نخواهید داشت. در همین راستا، شما نمی توانید از یک دوربین شبکه یکسان در داخل و خارج از خانه استفاده کنید. و همچنین به مدل های مقاوم در برابر آب و هوا نیز نیاز دارید.

به همان اندازه ضروری است که مکان(های) دوربین خود را نیز تعیین کنید. زیرا این امر بر زاویه دید آن ها تأثیر می گذارد. به خاطر داشته باشید که به طور کلی بین 120 درجه و 160 درجه متفاوت است.

ثابت در مقابل متحرک:

انتخاب بین دوربین شبکه ثابت و متحرک که مستقیماً به معیار اول ما مرتبط است، بسیار مهم است. مدل های ثابت به طور گسترده ای در فروشگاه ها برای نظارت بر دسترسی به صندوق استفاده می شوند. از سوی دیگر، دوربین های متحرک اغلب گنبدی شکل هستند که شبیه یک لامپ یا نورافکن هستند.

این شکل به آنها اجازه می دهد تا نمای 360 درجه را ارائه دهند. همچنین، اکثر آنها دارای یک گنبد تیره هستند که تشخیص اینکه دوربین در کدام جهت ضبط می کند را غیرممکن می سازد. برخی از مدل ها حتی طرح هایی را ارائه می دهند که به طور خاص طراحی شده اند تا مورد توجه قرار نگیرند. مزیت اصلی این نوع دوربین این است که می توانید از آن در مکان های مختلف استفاده کنید.

کیفیت تصویر:

قطعا کیفیت تصویر یکی از اصلی ترین ویژگی های بهترین دوربین شبکه سال 2024 است. حداکثر وضوح دستگاه شما همان چیزی است که می خواهید هنگام مشاهده کیفیت تصویر روی آن تمرکز کنید. متوجه خواهید شد که دوربین‌های موجود در بازار تصاویری با وضوح بالا یا HD را ارائه می‌دهند. توصیه می کنیم به کیفیت کلی زوم هم توجه کنید. چه دیجیتال و چه آنالوگ.

قابلیت اتصال و سازگاری:

همانطور که می دانید، دو گزینه اصلی برای اتصال دستگاه شما به اینترنت یا استفاده از کابل اترنت یا اتصال Wi-Fi است. گزینه دوم به طور طبیعی بسیار راحت تر است، اما می تواند ناپایدارتر باشد.

علاوه بر این، شما همچنین باید بررسی کنید که دوربین شما و نرم افزار آن با کدام سیستم عامل سازگار است. برای بسیاری از مردم نیز داشتن امکان کنترل از راه دور دستگاه خود با استفاده از تلفن همراه یا تبلت بسیار جالب است. امروزه برخی از دوربین ها حتی از اتصالات شبکه 3G و 4G نیز پشتیبانی می کنند.

فضای ذخیره سازی

یکی دیگر از ویژگی های بهترین دوربین شبکه سال 2024، فضای ذخیره سازی آن است. دوربین های شبکه به طور خاص برای ارسال داده های جمع آوری شده از طریق اینترنت طراحی شده اند. همانطور که گفته شد، می توانید مدل هایی را با حافظه داخلی خود یا اسلات کارت microSD یا SD پیدا کنید. این موضوع به آنها این امکان را می دهد تا محتوایی را که ضبط می کنند ذخیره کنند. بسیاری از دوربین های شبکه نیز با سرویس های ذخیره سازی ابری سازگار هستند.

میکروفون

اینکه مدل مورد نظر شما دارای میکروفون باشد یا خیر، می تواند عامل تعیین کننده ای در خرید شما باشد. اگر دوربین شبکه دارای میکروفون است، باید برد آن را بررسی کنید. همچنین، به خاطر داشته باشید که مدل‌های خاصی از سیستم‌های فعال‌سازی ضبط صدا استفاده می‌کنند.

ویژگی های اضافی

ویژگی های اضافه تر دیگری نیز در زمینه ی انتخاب بهترین دوربین شبکه سال 2024، وجود دارد. دوربین های شبکه با زوم به شما این امکان را می دهند که به تصاویری که ضبط می کنید دقیق تر نگاه کنید، که می تواند بسیار مفید باشد. همچنین ممکن است عملکردهای فعال با حرکت را جالب بدانید در حالی که اگر می خواهید آن را در یک محیط شبانه تنظیم کنید، انتخاب دوربین مادون قرمز ضروری است.

برای کسب اطلاع بیشتر راجع به خرید محصول خود، مقاله ی اختصاصی و کاربردی خرید دوربین شبکه را از دست ندهید

بهترین دوربین شبکه سال 2022

دوربین های شبکه برای چه کسانی مفید هستند؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید یکی از این دستگاه ها را نصب کنید. بسیاری از مردم تصمیم به نصب آنها برای محافظت از خانه های خود می گیرند، در حالی که برخی دیگر می خواهند یک سیستم نظارتی برای تجارت خود داشته باشند. دوربین های شبکه نیز جایگزین مناسبی برای نظارت بر کودکان هستند. شما واقعاً می توانید از آنها در موقعیت های مختلف استفاده کنید.

آیا دوربین های شبکه ایمن هستند؟

این دستگاه‌ها کاملاً ایمن هستند زیرا می‌توانید دسترسی آنها را به گونه‌ای تنظیم کنید که با نام کاربری و رمز عبور محدود شوند. این بدان معناست که فقط شما و افرادی که مجاز هستید می توانید محتوای دوربین را مشاهده کنید. همانطور که گفته شد، در صورت تمایل می توانید محتوای خود را به صورت آنلاین در دسترس همه قرار دهید.

دوربین های شبکه چگونه کار می کنند؟

این دستگاه های دیجیتال سیگنال های خود را با استفاده از دو کانال اصلی انتقال می دهند: مستقیماً از طریق اینترنت یا با استفاده از رایانه.این همه به لطف سیستم پردازش آنها امکان پذیر است که تصاویر را فشرده می کند تا بتوانند از طریق اینترنت ارسال شوند. تقریباً هر دوربین شبکه از فرمت فشرده سازی MPEG (گروه کارشناسان تصویر متحرک) استفاده می کند.

برای دسترسی و کنترل دوربین به نرم افزار نیاز دارید. آنها معمولاً با دوربین ارائه می شوند، اما می توانید آنها را جداگانه نیز تهیه کنید. در واقع، اکثریت قریب به اتفاق دوربین های شبکه اکنون برنامه هایی را ارائه می دهند که با آن می توانید دستگاه را کنترل کنید یا تصاویر را از تلفن هوشمند یا تبلت مشاهده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات بسیار زیادی را در رابطه با بهترین دوربین شبکه سال 2024 در اختیار شما قرار دادیم. قبل از خرید دوربین شبکه ی خود، حتما این مقاله را حداقل دوبار مطالعه بفرمائید.

ما در شرکت آوابصیر سالهاست که فعالیت تخصصی در زمینه ی انواع دوربین های شبکه داریم و شما می توانید با خیال راحت ما را میزبان خود قرار دهید.

از اینکه مقاله ی ما را مطالعه کرده اید ممنونیم و امیدواریم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

مطالب پر طرفدار

فهرست مطالب