خط ویژه : 77200111-021

ریست کردن رمز دستگاه DVR و NVR

ریست کردن رمز دستگاه DVR و NVR

امروزه دوربین ها جزئی از زندگی روزمره ما انسان ها شده اند و در پاره ای از اوقات دچار مشکلاتی می شوند که جز با ریست کردن رمز دستگاه DVR هیچ راه دیگری برای رفع مشکل وجود ندارد و باید طبق دستوراتی که وجود دارد این مشکل را حل نمود.

بعضی از این مشکلات زمانی که پیش بیایند دستگاه دیگر آن کارایی را که در ابتدا داشت ندارد و استفاده کننده نخواهد توانست از تمامی ظرفیت آنها بهره ببرد مگر این که اقدام به ریست کردن رمز دستگاه DVR نماید تا شرایط به حالت تنظیمات کارخانه ای خودش برگردد.

البته باید توجه داشته باشید که برای ریست کردن رمز دستگاه DVR به چندین روش می توان عمل کرد که اگر از یک شیوه نتیجه حاصل نشد بلکه بتوان از روش های دیگر به نتیجه مطلوب رسید و دستگاه را در وضعیت نرمال قرار داد.

معمولا مشهورترین روش هایی که برای ریست کردن رمز به کار گرفته می شود شامل ریست از طریق منوی داخلی، ریست از طریق پشت دستگاه و ریست به صورت نرم افزاری است که معمولا افراد بهتر است روشی را که به آن آشنایی دارند به کار بگیرند.

در ادامه این مقاله سه روش ریست کردن رمز دستگاه DVR را به تفکیک برای شما تا جایی که متن به ما اجازه و فرصت بدهد توضیح خواهیم داد تا شما خواننده عزیز و گرامی نسبت به آنها آشنایی ها و آگاهی های لازم را پیدا کنید.

برای اطلاع از قیمت دوربین شبکه کلیک کنید.

به چه دلایلی افراد مجبور به ریست کردن رمز دستگاه DVR می شوند؟

افراد ممکن است به دلایل مختلفی مجبور به ریست کردن رمز دستگاه شوند. برخی از مهم ترین دلایل عبارتند از:

فراموشی رمز: فردی ممکن است رمز عبور دستگاه را بعد از مدتی فراموش کند و برای دسترسی مجدد به تنظیمات و ویدئوها نیاز به رمز داشته باشد.

عدم استفاده مدت طولانی: در صورتی که فرد دستگاه  را به مدت طولانی استفاده نکند، ممکن است رمز آن را به خاطر نیاورد و بخواهد تنظیمات را دوباره ریست کند.

خرابی دستگاه: در برخی موارد، دستگاه ممکن است با مشکلات فنی مواجه شود و ریست کردن رمز، یکی از راه‌ حل‌ های ممکن برای رفع مشکلات باشد.

تغییر رمز عبور: فردی ممکن است نیاز به تغییر رمز عبور دستگاه خود داشته باشد و برای انجام این کار، نیاز به ریست کردن رمز دستگاه پیدا کند.

فروش یا انتقال دستگاه: در صورتی که یک دستگاه به فرد دیگری فروخته یا انتقال داده شود، ممکن است فرد جدید نیاز به ریست کردن رمز دستگاه داشته باشد تا بتواند از آن استفاده کند.

به چه دلایلی افراد مجبور به ریست کردن رمز دستگاه DVR می شوند؟

آیا ریست کردن رمز دستگاه DVR کارایی آن را بهبود می بخشد؟

لازم است بدانید که ریست کردن رمز دستگاه DVR به تنهایی کارایی آن را بهبود نخواهد بخشید. ریست کردن رمز فقط رمز عبور را به تنظیمات پیش فرض کارخانه برگردانده و قادر نیست تا هیچ تغییر دیگری در عملکرد دستگاه ایجاد نماید.

اگر به مشکلی خاصی در عملکرد دستگاه برخورد کردید، بهتر است ابتدا سایر روش های رفع مشکلات مانند تجزیه و تحلیل مشکلات فنی، بررسی اتصالات و کابل ها، بررسی استفاده از نرم افزار ها و به روز رسانی و غیره را تست نمایید. در صورتی که ریست کردن رمز نتیجه ای نداشت شاید نیاز باشد به تعمیر یا تعویض دستگاه نیز فکر کنید.

روش های ریست کردن رمز دستگاه DVR:

همان طور که بالاتر اشاره کردیم روش های متعددی برای ریست کردن رمز دستگاه DVR وجود دارد و معمولا هر کس با توجه به اطلاعات و میزان تجربه ای که دارد از یکی از این شیوه ها بهره می گیرد تا به نتیجه مطلوب در این زمینه دست یابد.

البته لازم است بدانید که روش های زیادی برای ریست کردن رمز دستگاه DVR با توجه به نام برند وجود دارد، اگر دنبال این هستید که از انجام کار اطمینان حاصل کنید به شما توصیه می نماییم حتما به نمایندگی های مجاز یا دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

ریست کردن رمز دستگاه DVR از قسمت پشت:

این روش معمول ترین روش برای ریست کردن رمز دستگاه DVR می باشد، شما برای این که بتوانید چنین عملی را صورت دهید باید به ترتیب زیر عمل کنید:

* پشت دستگاه دی وی آر را بررسی کنید، یک دکمه ریست مشاهده خواهید کرد. این دکمه معمولاً متصل به یک سوراخ کوچک در پشت دستگاه می باشد.

* برای ریست کردن رمز، از یک سوزن ریز یا چنین چیزی برای فشار دادن دکمه ریست استفاده کنید. نگه دارید و بیش از ده ثانیه فشارش دهید.

* هنگامی که با موفق به این کار شدید، با مانیتور متصل به دی وی آر کار خود را آغاز کنید و منوی تنظیمات بر روی صفحه را پیدا کنید.

* در منو تنظیمات گزینه “رمز را به حالت پیش فرض برگردانید” را پیدا کرده و انتخاب کنید.

* رمز عبور به حالت پیش فرض که برگشت، می توانید یک رمز جدید برایش انتخاب کنید و دستگاه دی وی آر را مجدداً راه اندازی کنید.

* توجه داشته باشید که این فرایند فقط رمز عبور را بازنشانی می کند و تمام تنظیمات دیگر، از جمله تنظیمات شبکه و دیگر چیزها همان طور عین قبل باقی می مانند.

مطالعه بیشتر: تجهیزات امنیتی فیزیکی دوربین مداربسته

ریست کردن رمز دستگاه DVR از قسمت پشت:

ریست کردن رمز دستگاه DVR از طریق منوی داخلی:

این روش هم در صورت دسترسی به منو برای ریست کردن رمز دستگاه DVR بسیار کارایی دارد، به طور کل برای چنین کاری می ‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

* ابتدا دستگاه دی وی آر خود را روشن کنید و به منوی اصلی دستگاه دسترسی پیدا کنید. در اغلب موارد، شما می‌توانید به منوی اصلی با فشار دادن دکمه “منو”  روی کنترل ‌کننده دستگاه یا با استفاده از رابط کاربری گرافیکی “جی یو آی” از طریق صفحه نمایش دستگاه دسترسی پیدا کنید.

* هنگامی که به منوی اصلی دستگاه دسترسی پیدا کردید، به “تنظیمات سیستم یا سیستم ستینگ” بروید. این قسمت معمولاً در بخشی با عنوان “ستاپ سیستم”  یا “کونفیگوریشن”  قرار دارد.

* سپس در قسمت تنظیمات سیستم بخش “سکوریتی یا امنیت” را پیدا کنید. این بخش معمولاً دارای تنظیمات مربوط به رمز عبور دستگاه می باشد.

* در بخش امنیت شما باید یک گزینه با عنوان “رمز عبور” یا مشابه آن را پیدا کنید. با انتخاب این گزینه شما می‌ توانید به تنظیمات مربوط به رمز عبور دستگاه دسترسی پیدا کنید.

* در مرحله بعد، شما باید گزینه “ریست رمز عبور” را پیدا کنید. با انتخاب این گزینه، شما می‌ توانید به مرحله تنظیم رمز عبور جدید وارد شوید.

* در صورتی که رمز عبور قبلی را فراموش کرده‌ اید، باید به قسمت ریست فکتوری دستگاه دسترسی پیدا کنید. این گزینه معمولاً در قسمت “سیستم”  یا قسمت “نگهداری و تعمیرات” قرار دارد. با انتخاب این گزینه درست تمامی تنظیمات دستگاه به حالت پیش‌ فرض بازگردانده می‌ شوند و رمز عبور نیز ریست می ‌شود.

توجه داشته باشید که مراحل بالا برای هر نوع دستگاه دی وی آر ممکن است متفاوت باشند و بر اساس نوع و مدل دستگاه می‌تواند متغیر باشد. بنابراین بهتر است راهنمایی مربوط به دستگاه خود را مطالعه کرده و به توضیحات تولید کننده رجوع کنید.

ریست کردن رمز دستگاه DVR از طریق نرم افزار جانبی:

این روش را معمولا تعمیرگاه ها برای ریست کردن رمز دستگاه DVR استفاده می کنند. که بدین صورت است:

* قبل از هر چیز، برنامه دستگاه دی وی آر که راه اندازی و کانفیگ شده است را دانلود و نصب می کنند.

* سپس دستگاه را به یک رایانه نصب می کنند و به بخش تنظیمات، بر روی گزینه “ریست تنظیمات کارخانه” یا مشابه آن داخل نرم افزار کلیک می کنند.

* با کلیک بر روی ریست تنظیمات کارخانه، تمام تنظیمات دستگاه دی وی آر به تنظیمات پیش فرض برگردانده می شود، از جمله رمز عبور اولیه که از ابتدا توسط سازنده تعیین شده بود.

* پس از ریست تنظیمات کارخانه، برنامه را می بندند و دوباره آن را باز می کنند تا تغییرات اعمال شود.

* بیشتر مواقع رمز عبور پیش فرض “ادمین” است و به شما دسترسی می دهد.

لازم است بدانید که این مراحل با توجه به برندها و مدل های مختلف برای ریست کردن رمز دستگاه DVR متفاوت است. بهترین راه برای ریست کردن رمز عبور دستگاه مطالعه دفترچه راهنما یا تماس با تولید کننده اصلی می باشد تا کارها به خوبی انجام شود.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت آوابصیر با سال ها تجربه در زمینه تعمیر و ریست کردن رمز دستگاه DVR آمادگی دارد تا خدمات فنی اش را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار دهد، برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

مطالب پر طرفدار

فهرست مطالب