خط ویژه : 77200111-021

مزایای دوربین شبکه

10 مورد از مزایای دوربین شبکه

دوربین های شبکه ای، نسلی از دوربین ها هستند که در سال های اخیر محبوبیت بسیار زیادی را پیدا کرده اند. این دوربین ها مزایای بسیار زیادی دارند، که موجب شده است که جایگاه بسیار زیادی در میان افراد پیدا کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در رابطه با مزایای دوربین شبکه ای صحبت کنیم.

علیرغم این واقعیت که سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی در حال حاضر در بازار جهانی پیشرو هستند، بسیاری از کاربران نمی دانند سیستم نظارت تصویری شبکه چیست. این مقاله با هدف آشنایی کاربر عمومی با انواع اصلی سیستم های نظارت تصویری نوشته شده است. ما به شما خواهیم گفت که دوربین نظارت تصویری شبکه چیست و همچنین در مورد سیستم های امنیتی ویدئویی مدرن تر و مقرون به صرفه تر نیز صحبت خواهیم کرد.

سیستم نظارت تصویری شبکه چیست؟

یک سیستم انتقال داده از دوربین های فیلمبرداری که از طریق اینترنت کارها را انجام می دهند، یک شبکه را در نظر می گیرد. در این صورت می توان هم شبکه های جهانی و هم شبکه های محلی ایجاد کرد.

طراحی سیستم شبکه اجباری

  • دوربین های ویدئویی (دوربین های آنالوگ و/یا IP، PTZ)
  • تجهیزات برای پردازش داده ها و ذخیره سازی فیلم های ضبط شده: ضبط کننده ها، سرورها، رایانه ها، هارد دیسک ها، سوئیچ ها.
  • نرم افزار ویژه

تا همین اواخر، اعتقاد بر این بود که چنین سازماندهی سیستم های ویدئویی راه حل بهینه ای برای نظارت مستمر بر امکانات و رویدادها است. بسیاری از کاربران دوربین های نظارتی تحت شبکه را به دلیل کارایی و سادگی انتخاب کرده اند.

مهم: دوربین های آنالوگ، IP و دوربین های مداربسته تفاوت های زیادی دارند. دوربین مداربسته (Closed Circuit Television) به عنوان نسل مدرن سیستم حلقه بسته، دیگر تجهیزات آنالوگ نیست و اگر دوربین مداربسته به دستگاه DVR متصل شود، تبدیل به دوربین IP می شود.

مزایای دوربین شبکه

7 تا از مزایای دوربین شبکه ای

بیایید به برخی از مزایای دوربین شبکه ای که بر اساس سیستم نظارت تصویری شبکه کار می کنند، نگاه کنیم:

1- ارائه تصاویر با کیفیت بالا بر اساس فناوری اسکن متوالی و وضوح بالا. فقط برای دوربین های دیجیتال (دوربین های نظارت تصویری IP شبکه) قابل استفاده است.

2- دریافت سیگنال یکپارچه. اپراتور سیگنال های صوتی و تصویری همگام شده را دریافت می کند.

3-فرصت هایی برای دسترسی و مدیریت از راه دور. اطلاعات به هر نقطه جغرافیایی در جهان منتقل می شود.

4- انعطاف پذیری تنظیمات و امکان ادغام با سایر تجهیزات، شبکه ها و سیستم های امنیتی.

5- وجود عملکردهای هوشمند نسل اول: حرکت، وقوع شرایط اضطراری، شمارش بازدیدکنندگان و غیره.

6- انتقال امن داده ها دوربین های IP. از رمزگذاری برای اطمینان از امنیت فیلم های ضبط شده استفاده می کنند.

7- راحتی ذخیره سازی داده ها هنگام استفاده از ابر، که خرید سرور و سایر تجهیزات اضافی را حذف می کند.

اگر می‌خواهید تفاوت بین دوربین مداربسته تحت شبکه با دوربین های آنالوگ را بدانید این مقاله را از دست ندهید.

از دیگر مزایای دوربین شبکه ای

دسترسی

اگر به اینترنت متصل هستید، می‌توانید در هر زمان و مکان به دوربین‌های نظارتی خود دسترسی داشته باشید. نظارت تصویری IP به کاربران این امکان را می دهد که از هر رایانه یا دستگاه تلفن همراهی که به وب متصل است، فید را از دوربین خود مشاهده کنند.

وضوح:

ویدیوهای تار متعلق به گذشته هستند. دوربین‌های IP با وضوح بالا قابلیت‌های بزرگنمایی باورنکردنی را با دوربین‌هایی که اکنون با رزولوشن 30 مگاپیکسلی بالاتر از پیشرفته‌ترین دوربین آنالوگ را فرا می‌گیرند، امکان پذیر می‌سازند. دوربین های IP نیز وضوح HD 1080p و حتی 4K را ارائه می دهند. هنگام مقایسه، هر وضوح آنالوگ اساساً خارج از فوکوس به نظر می رسد.

فضای ذخیره سازی:

از دیگر مزایای دوربین شبکه این است که دیگر خبری از دیسک یا نوار VHS نیست. با نظارت تصویری IP، تمام فیلم ها به صورت دیجیتال ذخیره می شوند. اگر هارد دیسک شما اجازه دهد، می توانید هر چقدر که می خواهید فیلم را ذخیره کنید یا می توانید آن را در فضای ابری ذخیره کنید، که این گزینه روز به روز محبوب تر می شود.

اشتراک گذاری ویدیو:

شما نه تنها می توانید فیلم خود را از هر دستگاهی مشاهده کنید، بلکه می توانید آن ویدیو را برای هر کسی در هر کجای دنیا است، ارسال کنید. این امر زمان تحقیق را در موقعیت های حیاتی کاهش می دهد.

تعمیر و نگهداری کم:

عصر دیجیتال همچنان تجهیزات بیش از حد را از بین می برد. یک سیستم نظارت تصویری IP هزینه‌های مالک را بدون نیاز به تجهیزات ویدئویی، نوار، فهرست‌نویسی و غیره کاهش می‌دهد.

انعطاف پذیری:

یکی دیگر از مزایای دوربین شبکه این است که هر دوربین آنالوگ باید مستقیماً به دستگاه DVR متصل شود. چندین دوربین IP (که در یک منطقه عمومی قرار دارند) را می توان به یک سوئیچ واحد متصل کرد که توسط یک کابل به NVR (ضبط کننده ویدیوی شبکه) متصل است. همچنین می‌توانید سوئیچ را به سوئیچ متصل کنید تا میزان دوربین‌ها و ناحیه تحت نظارت خود را بیشتر تقویت کنید. این میزان کابل کشی را هنگام نصب سیستم کاهش می دهد و همچنین امکان اتصال یکپارچه دوربین های بیشتری را فراهم می کند.

برای اقدام به خرید دوربین شبکه، می توانید با مراجعه به قسمت دوربین شبکه در بخش محصولات

و یا با کلیک بر روی لینک قرمز رنگ اقدام نمایید

مزایای دوربین شبکه

سوئیچ PoE:

یک سیستم نظارت تصویری IP که از یک سوئیچ PoE (تقویت برق از طریق اترنت) استفاده می کند، کابل های رده 5e یا 6 شما را قادر می سازد نه تنها سیگنال دوربین های شما را اجرا کنند، بلکه دوربین ها را نیز تغذیه کنند. این امر نیاز به منبع تغذیه اضافی را از بین می برد. همچنین، دوربین‌های IP جدید می‌توانند در شبکه‌ای از قبل موجود باشند.

راه اندازی آسان و ارزان:

از دیگر مزایای دوربین شبکه، نصب دوربین مدار بسته بی سیم فقط 10 تا 30 دقیقه طول می کشد. برای نصب کابل ها نیازی به حفاری نیست. این مراحل برای دوربین مداربسته بی سیم مورد نیاز نیست زیرا به راحتی می توان آن را به آداپتور برق و کابل شبکه متصل کرد

بدون سیم و بدون گره خوردن:

در مورد دوربین بی سیم، فقط آداپتور برق مورد نیاز است. این روزها تعداد زیادی سیم و کابل در سرتاسر خانه وجود دارد. سیم برای تلویزیون، کامپیوتر و سایر وسایل برقی وجود دارد. سیم ها در سراسر یک اتاق ممکن است با یکدیگر در هم پیچیده شوند.

اندازه فشرده:

دوربین های بی سیم از نظر اندازه جمع و جور هستند. حمل آنها آسان است و سنگین نیستند. آنها را می توان در یک گوشه یا در قفسه ها قرار داد.

انعطاف پذیری:

دوربین‌های بی‌سیم را می‌توان حتی در مکان‌های مرتفع نصب کرد، زیرا به تابلوهای سوئیچ و سایر پریزها نیاز ندارید.

نیاز به تعمیر و نگهداری کاهش یافته است:

نگهداری کابل یکی از هزینه های مهمی است که در دوربین مدار بسته سیمی انجام می شود. می توانید در هزینه و زمان صرف شده برای نگهداری کابل صرفه جویی کنید. در هزینه های اجاره خط نیز صرفه جویی می شود.

بازیابی فیلم ها:

بازیابی فیلم های ذخیره شده از دوربین های IP، آسان است. شما دامنه دسترسی از راه دور به داده ها با دستگاه های هوشمند را دارید، همچنین می توانید فیلم زنده را در تلفن خود مشاهده کنید.

امنیت:

دوربین مدار بسته بی سیم بهترین گزینه برای تشخیص حرکت است. این تک حرکت ها را ضبط می کند و هنگامی که فیلم زنده دارید، از امنیت بیشتری مطمئن خواهید شد. همچنین دارای عملکرد دید در شب برای زمان شب است.

 پوشش:

پوشش دوربین های IP در دوربین مدار بسته بی سیم بسته به قیمت و مدل متفاوت است. دوربین هایی وجود دارند که می توانند سیگنال ها را از فاصله 10 مایلی یا بیشتر دریافت کنند. شما می توانید دوربینی را متناسب با نیاز و بودجه خود انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت آوابصیر، در رابطه با مزایای دوربین شبکه ای صحبت کردیم. موارد زیادی را در دو بخش به طور کامل شرح دادیم. شرکت آوابصیر یکی از معتبرترین شرکت هایی است که در سال های اخیر در زمینه ی تهیه و فروش انواع مختلف دوربین شبکه ای فعالیت دارد.

از اینکه این مقاله را مطالعه می کنید ممنونیم و امیدواریم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

مطالب پر طرفدار

فهرست مطالب