خط ویژه : 77200111-021

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

روش های زیادی برای انتقال تصویر دوربین مداربسته به صورت نرم افزاری یا شبکه ای وجود دارد که هر کدام از آنها ممکن است با نوع خاصی از برند تطبیق داشته باشند و برای تمامی انواع دوربین نتوان از آنها بهره برد.

به طور کل برای انتقال تصویر دوربین مداربسته بهتر است از روش های مرسوم و مجازی که سازنده دوربین توصیه می کند بهره ببرید تا نتیجه بهتری در این زمینه بگیرید و از راه دور بتوانید فضاهایی را که تحت نظارت قرار داده اید چک کنید.

اگر انتقال تصویر دوربین مداربسته از روش های نامناسب باشد این احتمال وجود دارد که دوربین های شما توسط افراد خرابکار هک شوند، هک شدن برای شرکت های بزرگ می تواند فاجعه باشد و احتمال سرقت از انبارها یا اسنادشان را افزایش دهد.

اگر به تنهایی قادر نیستید تا انتقال تصویر دوربین ها به موبایل یا تبلت خود را ممکن سازید به شما توصیه می کنیم که حتما از افرادی که در این زمینه تخصص دارند بهره ببرید تا شما را ایمن به سیستم دوربین هایتان وصل نمایند.

مزایای انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

انتقال تصویر دوربین به موبایل دارای مزایای زیادی است و معمولا صاحبان تجارت که نمی توانند به طور مستمر در کارخانه های خود حضور داشته باشند این امکان را خواهند داشت تا به وسیله آنها پرسنل خود را چک کنند. بعضی از این مزایا عبارتند از:

دسترسی به هر زمان و مکان: با استفاده از این قابلیت می‌ توانید هر زمان و مکان با موبایل خود به تصاویر دوربین شبکه دسترسی داشته باشید. این امکان به شما اجازه می ‌دهد تا هر زمان که نیاز به بررسی وضعیت و امنیت محیط دارید از این طریق آن را مشاهده نمایید.

امنیت بیشتر: انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل به شما امکان می ‌دهد تا به صورت لحظه ‌ای و بدون تاخیر با وضعیت امنیتی کارخانه خود ارتباط داشته باشید. این امر به شما اجازه می ‌دهد تا در صورت وقوع هرگونه تهدیدی مانند دستبرد، سرقت یا تخریب، در حین وقوع این اتفاق ها مطلع شده و بلافاصله تدابیر امنیتی مورد نیاز را انجام دهید.

مانیتورینگ آسانتر: انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل، فرایند کنترل محیط کارخانه را بسیار آسان تر می ‌کند. با استفاده از این قابلیت قطعا می‌ توانید به راحتی تمامی دوربین‌ های مداربسته را از دور مشاهده کنید، این امکان به شما کمک می کند نگران امنیت کارخانه نباشید.

ذخیره‌ سازی و بازبینی آسان: با استفاده از انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل می توانید تصاویر و ویدیوهای ضبط شده را در صورت نیاز بازبینی کنید. این امکان به شما این اجازه را می‌ دهد تا وقایع مشکوک از قبیل سرقت یا تخریب را بعد از بازبینی در صورت لزوم با مراجع ذی ‌صلاح به اشتراک بگذارید تا افراد خاطی شناسایی و دستگیر شوند.

بررسی وضعیت منزل یا محل کار در زمان اقامت/غیبت: با استفاده از مزیت انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل، در صورتی که در سفر یا تعطیلی باشید، به راحتی و بدون نگرانی تا آن زمان اوضاع را می توانید از دور زیر نظر بگیرید، به وضعیت و امنیت محیط دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز به نیروی امنیتی، اقداماتی را صورت دهید.

مطالعه بیشتر: کاربردهای دوربین مداربسته بیسیم مخفی: امکاناتی که شما نمی بینید

مزایای انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل به وسیله یک فرآیند به نام استریمینگ امکان‌ پذیر است. نحوه انتقال تصویر دوربین به موبایل بستگی به نوع دوربین و نحوه اتصال آن به شبکه دارد. در ادامه مراحلی که شما باید برای اتصال موبایل خود به دوربین مداربسته بدانید را شرح می دهیم.

انتخاب نوع دوربین مداربسته: وجود دوربین‌ های مداربسته با قابلیت اتصال به شبکه آی پی کمرا یا دوربین‌های مداربسته سنتی با قابلیت اتصال از طریق دی وی آر می‌ تواند به شما کمک کند تا تصویر دوربین را روی موبایل خود مشاهده کنید. دستگاه دی وی آر باید از قابلیت شبکه پشتیبانی کند تا انتقال تصویر دوربین مداربسته ممکن باشد و آن را بر روی موبایل خود دریافت نمایید.

اتصال دوربین به شبکه: اگر دوربین مداربسته دارای قابلیت اتصال به شبکه مثلاً از طریق کابل اترنت یا وای فای است، شما می ‌توانید دوربین را به شبکه نیز متصل کنید. برخی دوربین‌ ها از طریق پروتکل‌ های مشخصی مثل اچ تی تی پی یا آر اس تی پی به شبکه متصل می‌ شوند.

نصب نرم‌ افزار مربوطه: معمولا انتقال تصویر دوربین‌ مداربسته به موبایل با کمک نرم ‌افزارهایی که برای اتصال به دوربین و استریم تصویر به موبایل استفاده می ‌شوند امکان دارد. در صورتی که دوربین شما این قابلیت را ندارد، می ‌توانید از طریق نرم‌ افزارهای موجود در فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل مثلاً اسپی، اسمارت ویو، ای پی کمرا ویور و غیره این امکان را برای خود فراهم آورید.

تنظیمات درون نرم ‌افزار: پس از نصب نرم‌ افزار مربوطه روی موبایل، شما باید دستگاه دوربین مداربسته خود را به این نرم ‌افزارها معرفی نمایید تا متصل شوند. برای این کار باید تنظیمات مربوط به آی پی دوربین، پورت، نام کاربری و رمز عبور را در نرم‌ افزار دقیقا وارد کنید تا انتقال تصویر دوربین مداربسته ممکن شود.

دسترسی به تصویر: پس از اتصال موفق دوربین به نرم‌ افزار از طریق شبکه، شما می ‌توانید تصویر زنده دوربین مداربسته خود را روی موبایلتان به صورت کامل مشاهده کنید. برخی نرم‌ افزارها امکانات دیگری مانند ضبط تصاویر، تنظیمات نورپردازی و برخورداری از اعلان ‌های هشدار را نیز فراهم می ‌کنند تا از دور بتوانید بعضی تغییرات دلخواه را بر روی سیستم مرکزی اعمال نمایید.

معمولا افرادی که از این شیوه یعنی انتقال تصویر دوربین مداربسته بر روی موبایل خود بهره مند می شوند از هر جایی می توانند اقدام به کنترل این دوربین ها توسط گوشی نمایند، البته نیاز است که بسته اینترنت همراه خود را نیز فعال کرده باشند.

بسته به رزولوشن تصاویر حجم متفاوتی از بسته های شما را تصاویری که مشاهده می نمایید مصرف خواهد کرد، اگر در تنظیمات کیفیت تصاویر را بالا بگذارید مصرف داده بالا خواهد رفت و اگر کیفیت را پایین قرار دهید میزان داده کمتری برای مشاهده تصاویر مصرف خواهید نمود.

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

البته لازم است بدانید که به غیر از استریمینگ نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارد که انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل را برای شما ممکن می سازد، بهتر است از نرم افزارهایی که برند مخصوص سیستم نظارتی تان معرفی می کند استفاده نمایید.

استفاده از نرم افزارهایی که خود شرکت تولید کننده سیستم نظارتی معرفی می نماید از همه نظر به نفع مصرف کننده خواهد بود و جلوی بسیاری از مشکلات که ممکن است پیش بیاید را می گیرد، اگر از نرم افزار نامناسب استفاده کنید و سیستم تان هک شود امنیت شرکت به خطر می افتد.

بسیاری از سرقت ها که امروزه اتفاق می افتد رعایت نکردن همین نکات به ظاهر ساده است، زمانی که دزد ها بتوانند سیستم دوربین یک شرکت را هک نمایند اطلاعات کافی در مورد حجم انبارها و زمان رفت و آمد پرسنل به دست می آورند که همین به آنها کمک می کند در اجرای نقشه هایشان موفق عمل کنند و بتوانند به دارایی های شرکت دست درازی نمایند.

در انتها

به طور کلی، فرآیند انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل از طریق استریمینگ و نرم‌ افزارهای مشابه امکان‌ پذیر است و به کمک آنها می‌ توانید تصویر دوربین را در هر زمان و هر مکانی که دسترسی به اینترنت داشته باشید مشاهده کنید.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت آوابصیر با در اختیار داشتن متخصصانی کاربلد در زمینه انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل آمادگی دارد تا خدماتش را به شما تجار و سازمان ها ارائه نماید، برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn