خط ویژه : 77200111-021

پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته

راهنمای انتخاب انواع پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته

در حال حاضر، دوربین‌های مداربسته به طور گسترده در جاهای مختلف نصب می‌شوند و به ندرت می‌توان جایی را پیدا کرد که از این تکنولوژی محروم باشد. دوربین‌های مداربسته کاربردهای متنوعی دارند و هر کدام از انواع آن‌ها نیاز به روش نصب و پایه متفاوتی دارند. در این مقاله، به بررسی یکی از بخش‌های اساسی نصب دوربین‌های مداربسته، یعنی پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته، می‌پردازیم. از آنجایی که قصد داریم به مطالب مهمی پرداخته و خوانندگان را آگاه سازیم، پیشنهاد می‌شود تا آخرین قسمت این مقاله را با ما همراه باشید تا انواع پایه ها و نگهدارنده های دوربین شبکه را بهتر بشناسید. برخی از دوربین‌ها برای داشتن عملکرد بهتر نیاز به نصب بر روی پایه‌های خاص دارند. این پایه‌ها به دوربین‌ها کمک می‌کنند تا دامنه پوشش بیشتری را ایجاد کنند. انواع مختلفی از پایه‌های دوربین مداربسته وجود دارد که هر یک در مکان و شرایط خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر قصد دارید فضایی را از طریق دوربین مداربسته نظارت کنید، پیش از هر اقدامی نیاز است با انواع پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته آشنا شوید. در این بخش، با دقت به انواع پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته پرداخته و شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

 انواع پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته

استفاده از لوازم جانبی برای تکمیل سیستم دوربین‌های مداربسته بسیار ضروری است. یکی از این لوازم جانبی، پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته است که در ادامه به بررسی انواع آنها می‌پردازیم. پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته به عنوان یکی از تجهیزات حیاتی این سیستم، به شما کمک می‌کند تا دوربین خود را بهبود دهید و مشکلاتی مانند کاهش فضای پوشش را حل کنید. اگر به دنبال خرید پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته هستید، می‌توانید به فروشگاه‌های مربوطه مراجعه کنید و با انواع موجود آشنا شوید و از مشاوره فروشندگان استفاده کنید تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. یکی از مزایای استفاده از پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته این است که باعث افزایش فضای پوشش توسط دوربین مداربسته می‌شوند. همچنین، نصب دوربین مداربسته بر روی پایه‌های نگهدارنده باعث افزایش استحکام و دید زاویه دوربین می‌شود که بهبود کارایی آن را تضمین می‌کند. انواع مختلفی از این پایه‌ها وجود دارد که شما را قادر می‌سازد تا براساس نیاز و سلیقه‌ی خود پایه مناسب را انتخاب کنید.

جنس پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته

پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته معمولاً از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند که بستگی به نوع محیط و شرایط جوی متفاوت است. برخی از جنس‌های معمول برای پایه‌های نگهدارنده شامل فلزات مقاوم مانند استیل، آلومینیوم و یا آلیاژهای ضد زنگ می‌باشند. این جنس‌ها معمولاً از مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی مختلف، از جمله باران، برف، سرما و حتی حرارت بالا برخوردار هستند.

به عنوان مثال، پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته که در محیط‌های بیرونی نصب می‌شوند، معمولاً از استیل یا آلومینیوم ساخته می‌شوند تا در برابر تغییرات دما و رطوبت مقاومت کنند. همچنین، در برخی موارد، پایه‌های نگهدارنده با پوشش‌های خاصی از جمله پوشش‌های ضد زنگ یا پوشش‌های مقاوم در برابر آب و گرد و غبار مجهز می‌شوند تا عمر مفید آنها را افزایش دهند.

در هر صورت، توصیه می‌شود که پایه‌های نگهدارنده با کیفیت و مطابق با شرایط محیطی مورد استفاده انتخاب شوند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن در برابر شرایط جوی و عوامل خارجی مقاومت کنند و عمر مفید دوربین را افزایش دهند.

CCTV camera stands and holders

CCTV camera stands and holders

پایه پلاستیکی

پایه‌های پلاستیکی یکی از انواع پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته هستند که از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. این پایه‌ها، پس از انتخاب یک نصاب دوربین مداربسته با تجربه، به عنوان روشی مطمئن و کارآمد برای نصب دوربین مداربسته خود معرفی می‌شوند. پایه‌های پلاستیکی، با توجه به مقاومت بالایی که در برابر شرایط جوی مختلف از جمله باد دارند، بسیار پرکاربرد هستند. همچنین، این پایه‌ها توانایی تحمل وزن دوربین را دارا هستند و می‌توانید تا دو دوربین را بر روی هر پایه پلاستیکی نصب کنید. از طرفی، مهمترین مزیت این پایه‌ها قیمت ارزان آنها است؛ زیرا از جنس پلاستیک فشرده ساخته شده‌اند و بنابراین قیمت بسیار مناسبی دارند. این ویژگی باعث می‌شود که پایه‌های پلاستیکی گزینه مناسبی برای استفاده در مکان‌های مختلف باشند، همچنین هر چه کیفیت این پایه‌ها بالاتر باشد، دوام و عمر مفید آنها در شرایط جوی مختلف نیز بیشتر خواهد بود.

پایه آهنی

پایه آهنی یکی از انواع پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته است که برخلاف پایه‌های پلاستیکی، از مقاومت بالایی برخوردار است. این پایه به دلیل جنس آهنی که از آن ساخته شده است، دارای وزن بسیار سنگین‌تری نسبت به پایه‌های پلاستیکی است.

مهمترین مزیت پایه‌های آهنی، استحکام بیشتری نسبت به سایر انواع پایه‌هاست. این پایه‌ها از مقاومت بیشتری در برابر ضربه و باد برخوردار هستند. با این حال، یکی از مشکلات اصلی این نوع جنس پایه‌ها، امکان زنگ زدن و تدریجی شدن آنها در برابر قطرات آب و باران است. این امر ممکن است به طولانی شدن زمان استفاده و حتی از بین رفتن پایه‌ها منجر شود.

مطالعه بیشتر: جدیدترین تکنولوژی های نورپردازی برای بهبود کیفیت تصاویر شب

پایه آلومینیومی

پایه‌های آلومینیومی از جمله محبوب‌ترین و بهترین پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته هستند. این پایه‌ها نه تنها از زنگ‌زدگی بسیار مقاوم هستند، بلکه بهترین گزینه برای نصب در فضاهای باز و بیرون از ساختمان نیز محسوب می‌شوند.

پایه‌های آلومینیومی ارتفاع بالایی دارند که باعث افزایش دید زاویه دوربین می‌شود، مشابه پایه‌های پلاستیکی. این پایه‌ها قابلیت نصب هر نوع دوربین مداربسته را دارند و توانایی تحمل وزن بالایی دارند. اگرچه قیمت این پایه‌ها نسبت به سایر جنس‌های پایه‌های نگهدارنده بیشتر است، اما به دلیل مقاومت و کیفیت بالای آنها، از جمله پرفروش‌ترین نوع پایه‌ها هستند.

 انواع مختلف پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته

  1. پایه سقفی
  2. پایه ستونی
  3. پایه دیواری
  4. پایه گوشه
  5. پایه مخصوص دوربین‌های دام
  6. پایه دی‌لوکس
بررسی انواع پایه دوربین مدار بسته به همراه مزایا و معایب
بررسی انواع پایه دوربین مدار بسته به همراه مزایا و معایب

 طبقه بندی براساس حرکت پایه نگهدارنده

در این بخش، پایه ها و نگهدارنده های دوربین مداربسته بر اساس حرکت آنها را طبقه‌بندی می‌کنیم تا بهترین و مناسب‌ترین نوع پایه را برای خود انتخاب کنید.

پایه متحرک

این نوع پایه نگهدارنده به دوربین مداربسته امکان حرکت در جهت‌های مختلف، مانند افقی و عمودی را می‌دهد. این پایه‌ها به دلیل طراحی خاصی که دارند، توانایی تحمل وزن بالایی را دارند. بنابراین، برای دوربین‌هایی که وزن بالایی دارند، این نوع پایه مناسب است.

پایه ثابت

   این نوع پایه برای دوربین‌هایی مناسب است که هیچ نیازی به حرکت ندارند و در یک مکان ثابت نصب می‌شوند. این دوربین‌ها فقط و فقط یک فضای ثابت را ضبط و فیلمبرداری می‌کنند و حرکتی در محل نصب خود ندارند.

با توجه به نیاز خود و نوع استفاده موردنظر، می‌توانید بین پایه‌های متحرک و ثابت انتخاب کنید تا بهترین عملکرد را از دوربین مداربسته خود بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn